torsdag 20 november 2008

Mine, my own, my precious, my Svedinkaramell!!

# 6 Mössbyten

Jag blev jätteglad idag när jag kom hem! Min, min alldeles egen, Svedinmössa i vuxenstorlek hade anlänt!!! Röd och fin med en rosa elefant som sitter alldeles perfekt (mössan alltså, inte elefanten :-)). Och bildbevis på detta hittar ni nedan. Nu kan jag matcha mina mössknoddar med ytterligare en huvudbonad! Lycka! Mössan är Svedins del av ett byte jag tjatade till mig :-) :-) Och jag som ännu inte har sytt min del.... *skäms lite* Skall dock påbörja denna sömnad i helgen är det tänkt!

Snälla gulliga Svedin tyckte att en mössa mot ett par fodrade byxor var för lite så jag fick en bonusmössa på köpet!!! Tack snälla, snälla du! Mössan är en ny Svedinmodell som hon har testsytt. Jättefin med små öronlappar i turkos fleece, rosa muddrullå och lime/turkosrandigt trikåfoder. Tyvärr sov mössknoddarna när detta lilla paket öppnades så testmodellen är ännu inte testad. Jag får be att återkomma med bildbevis på detta. Lägger bonusmössan i knoddarnas mösslåda och den kommer utom tvivel att emottagas med stor förtjusning i morgon bitti!


!!!
Är det någon som förresten lägger märke till att jag har gått en Photoshopkurs? (*blink, blink*) Jag är numera nämligen initierad i lagermaskernas, bakgrundernas, markeringarnas, lagrenas, nivåernas, skuggornas och trollstavarnas magiska värld. Så kul det är!!! Så tjusigt det blir eller hur? Det är bara det att det med alla nybörjarmissar medräknade tar det liksom en halvtimme eller så för mig att göra iordning VARJE bild som skall in i bloggen... Följaktligen tar ett enda inlägg VÄLDIGT lång tid. Men det är det givetvis värt :-)

:-)
I morgon skall min lilla möss- och scarfkollektion iväg till min återförsäljare! Men mer om det då, i morgon alltså! Godnatt alla!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh din mössa är ju fantastiskt fin. Som en glad karamell. :-) Mina barn har såna mössor fast i andra färger och dom är underbara.

Cecilia sa...

Åh vad den funkar bra, ännu finare på huvud ju :)

Är det Mikaelas kurs du gått?

Erica sa...

Åh, vad du lyckas byta till díg :) Hur många mössor har du nu :)

Kalunji040 sa...

Men, hur många mössor har du??? Jättefina är dom dock. Kul att få ngt till sig själv, va?

Retro Elephant sa...

Vilka läckra mössor! Varför är färgkombinationen rött/rosa så snyggt?

//Lina

Helena sa...

Jättesnygg mössa!

lilla hjärtat sa...

Fin..kul att få något själv ibland också.

Solveig Lövendahl sa...

Vilka fina mössor och bilderna med! Härlig rödrosa färgkombination. Och jag tycker elefanten sitter ganska perfekt den med. :)

linnzan sa...

Lyllo dig! Elefantmössa sitter ju som en smäck!

Strömming sa...

Tjusigt!

Å nu kan man nästan ana hur ottopippi ser ut! :D