tisdag 26 augusti 2008

Välkommen Ninni Einar!

Jag har ju glömt av att presentera vår nya familjemedlem Ninni Einar! Världens sötaste tax som jag har köpt av urduktiga Skaparstigen! Ninni Einar bor mestadels under Bowie på en byrå när hon inte är i någon knodds famn och får pussar :-) :-). Hennes dubbelnamn är sprunget ur både Skaparstigens och mina egna barn och det speglar väl hennes unika personlighet!

!!!
För övrigt håller jag så sakteliga på med mina höstjackor... Den senaste veckan har varit fylld med födelsedagskalas, träning, styrelsemöten, aktivitetsgruppsmöten, och socialt umgänge så det hela jack-projektet tar tid!! Jag är dessutom i akut behov av textilmentorskonsultation för att komma vidare med ena jackan och NÄR skall man få tid till att sätta sig ner i lugn och ro och ta det?
:-(
Dessutom har den ena knodden både skadat långfingret så att hela nageln har lossat SAMT bestämt sig för att trotsa ALLA blöjbyten och försök till påklädning av kläder.... I dag bröt jag faktiskt ihop och började gråta när jag skulle hämta barnen på dagis. Jag är så evinnerligt trött på att brotta ner en gallskrikande och sparkande unge för att få på henne något över huvud taget... Den vanliga 10-minutersvägen hem tog i dag drygt en timme.... :-(
:-)
Annars är jag jätteglad över alla nomineringar jag har fått av er andra sybloggare!!! Skall lägga ut ett sådant inlägg i morgon! Tack alla snälla!!!!
Jag har dessutom beställt två smycken från Florins Wgaard (som födelsedagspresenter till mig själv :-)!!! Är så förväntansfull inför dem!!!

13 kommentarer:

LinSar sa...

Lycka till med jackorna.Väntar med spänning på hur de blir.
Hoppas hämtningen går lättare i morgon.De testar dej.Det går över jag lovar.Kram på dej.

Anonym sa...

ska bli kul att se dina jackor frammöver :)och jag säger som linsar, det går över. min stora är på väg in i en trotsperiod igen, svär och säger emot (börjat skolan för en vecka sen...) och jag vet att det är illjobbigt mellan varven. precis när isak föddes fick hampus bo hos sin pappa tre av fyra veckor i månaden för det gick inte att han va här, vi bråkade jämt :( hoppas lilla tösabiten kommer ur det snart :) stor kram på dej :)

OttoPippi sa...

Gud vad gulliga ni är!!! Nu gråter jag en skvätt igen bara för det :-) :-)

Ja, usch, vad det frestar på med trots.... Man liksom bara kokar över av det. Och jag är en sån som då och då måste bryta ihop för att få ur mig och orka med....

Anonym sa...

det är bra att gråta :) då släpper man ut ilska och slipper få ut det i arghet :)

jejja79 sa...

Ska bli superkul att få se jackorna. Å tänk att efter varje trotsperiod kommer något gott, är oftast så att barnen lär sig något nytt efter varje utbrott =) å kaske mamma med. Men jag vet hur det känns, håller med tisa att det är bättre att gråta, men ibland är inte heller det så lätt, ibland vill man bara skrika =) Lyck till och en stor kram får du så att du orkar lite till =)

Aggedesign sa...

Huu ja, det är inte kul när de håller på så där, men som de andra säger så brukar det gå över....till nästa period! Hoppas det blir bättre snart o jag ser fram emot att få se jackorna eftersom jag själv har en jackperiod! Ha det så bra!

Katrin sa...

Trotset går över. Se på dig själv. Du var likadan och nu tar du snällt på dig alldeles själv.

Unknown sa...

Åh vad fin Bowie blev på plats!!!

Skaparstigen sa...

Vilken cool tavla! Jag ska precis blogga om våra idoltavlor som vi fick upp i förrgår. Lustigt!

Och bra att du är nöjd med taxen. Härligt namn det blev tillsist.

Ja, trotsåldern är verkligen sisådär. Vi har också sämre period just nu. Vet inte om det är att orken tryter när han är på dagis. Men jobbigt är det i alla fall för alla inblandade, inte minst för honom själv.

Jes sa...

Vilken toksöt tax!!!! Helt underbar:)

Anonym sa...

Åhh, jag känner så väl igen det där med trotsande barn. Hösten/vintern när min äldsta var 2, 21/2 år gammal fick jag oftast ta henne utan ytterkläder de första hundra meterna från dagis. Ungen tokvägrade ytterkläder och precis som du bröt jag också ihop. Hon fick börja gå hem utan ytterplagg, men sen blev hon kall och vi stod alltid nån stans på cykelbanan och tog på overall och mössa. Men det har blivit bättre, nu är hon 8 och lyssnar ibland på vad hennes mor säger.

Fin tax förresten!

Strömming sa...

Trotsiga ungar vet jag ingenting om. Än. Men hoppas att det går över snart och att du orkar under tiden! *kramar* Här har sambon just nattat lilla I.

Supersöt tax nu skaffat! En sån som skitar ner alldeles lagom!

Ser också fram emot nya ottopippi-kreationer här på bloggen!

Mannagryn sa...

Vilken fin tax! Jag har sytt en men har inte kunnat visa upp den än för att det är en present som inte kommit fram ännu, men snart kommer den upp på bloggen.