onsdag 6 augusti 2008

Back on track!!

Hejsan alla!! Long time no see!! Min sy-semester är över!! (Och snart den från jobbet också för den delen, tyvärr...). Det har faktiskt varit lite skönt att vara okreativ ett tag, men nu suger det lite i sytarmen igen :-). Under min bloggfrånvaro har jag umgåtts med dagislediga knoddar, varit på landet, badat så mycket det har gått och grejat en hel del i hemmet.

Har dock gått omkring med ett litet dåligt samvete..... mitt byte med e.ko!! Så, det första jag nu gav mig på var min del av bytet, en tröja till lillen!! E.ko har själv valt färgkombinationen: orangefärgad brun uggla, bruna dekorsömmar och vit mudd. Tycker att det blev väldigt fint ihop! Tröjan har ännu inte hunnit anlända till e.ko, men ligger dock på lådan och borde vara framme i morgon. Tack för ett trevligt byte e.ko! :-)

Material:
Brun uggla från Jofotex, färgad med orange batikfärg från Panduro, vit muddväv från MH:s Tyger.

Mönster:
Meedom och Meedoms raglantröja med något vidare ärmslut, stl 92

Maskiner och inställningar:
Overlock till sömmarna. TS: 6655, DF: 1,5, SB: Drygt 2, SL: 2.
Coverstich med smal täcksöm till dekorstickning och muddrullå: TS: 444, DF: 1,15, SB: 3.

Sömnadsbeskrivning:
Sy fast ärmar i styckena men lämna en söm öppen. Dekorsticka från avigan. Sy på muddrullån i halslinning. Sy sista ärm/styckesömmen. Dekorsticka även den. Sy på muddrullå på ärmslut och nertill på styckena. Vik muddrullån på samtliga ställen mot avigan och sy fast den igen från rätan med täcksöm.

:-)
Kul att vara tillbaka! Skall inom en snar framtid sätta mig och gå igenom Googlereader och låta mig inspireras av allt alla ni andra skapat under sommaren :-)

16 kommentarer:

Strömming sa...

Hej och välkommen tillbaka!! Kul att se ett inlägg från dig igen! Själv sitter man klistrad vid datorn och väntar på nya inlägg så att dagarna går lite fortare när man är hemma alldeles ensam!

Superfin tröja! Gillar dina färgade ugglor!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka efter semestern. Det var verkligen en härlig färg på ugglorna.

Vindling sa...

Välkommen tillbaka. Härliga ugglor!

Skaparstigen sa...

Schyst retrotröja! Och kul attt du har dragit igång igen!

Anonym sa...

Snygga ugglor!
Och precis som de andra säger jag välkommen tillbaka efter sysemestern!

Unknown sa...

åååå va fin!!!
gu va vi längar tills vi har den här hemma hos oss, å då ska det plåtas;)
kanonroligt med ett byte ju;)
//erika

jejja79 sa...

härligt att ha dig tillbaka, ska bli kul nu å se allas alster efter sommaren. Välkomen tillbaka =)

Gulligan sa...

Vad kul att du är tillbaka! Har saknat dig;-) Snygg tröja!

Gekko sa...

Snygg tröja, och kul att du är tillbaka! :-)

Hello sa...

Det blir verkligen härligt med dina färgade ugglor! Man får lite lust att testa...!

Kul att se att du också är tillbaka. Jag är egentligen bara hemma och tvättar två dagar, så imorgon åker vi igen, men i mitten på nästa vecka så...

mustafa sa...

välkommen tillbaka!

prickig design sa...

Vad fina ugglorna va i orange!! Måste nog kolla om de finns kvar i brunt så man kan ge sig på och färga lite.Kul! Verkligen jätte fin. Vad e.ko ska bli glad!

Unknown sa...

hej på dej:)
idag har vi fått känna å klämma på vår nya fina uggle tröjja!
hur fin som helst är den:)
tack tack tack;)
å du, jag håller med resten, det är kul at du är tillbaka;)
kram från oss i norland

LinSar sa...

Kul att du är på banan igen:)Sacknat dina blogg inlägg.Alltid lika kul.

gosi sa...

Säger som alla andra, så kul att du är tillbaka! Alla har vi nog saknat ottopippi-inläggen:) Snygg tröja, alltid roligt med lite byten!

OttoPippi sa...

Herrejösses gulliga ni!!! Vilket välkomnande hem!!!! Tusen tack! Skall som sagt bli jätekul att kika runt på era bloggar och kolla på allt fint ni skapat medanjag har latat mig :-)