tisdag 1 juli 2008

Min Get!!!!

Nej, det är inte djuret jag menar! Det är engelska och betyder få! Syhemlisen Give And Get fungerar precis som alla andra syhemlisar: Man ger och man får (och då menar jag inte heller det djuret :-)). Efter att otåligt ha gått och väntat ganska länge på mitt paket så kom det äntligen idag!!! (Hade räknat ut att det borde göra det eftersom sista post-dag var igår). Jag har ju inte varit med i någon syhemlis förut så jag har i princip sedan vi fick vår vän har jag varje dag glupskt gått igenom posten efter en avi!!! (Ett tag nu i slutet trodde jag till och med att jag nog blir utan paket :-))

Och jag fullkomligt tappade andan när jag, spänd som en stålfjäder, öppnade det!! Bara utbrast en massa åh!!!! Kände av glädjen fysiskt! Jag äääälskar mina grejer!!! Först kunde jag inte tänka klart men bara efter jag hade lugnat mig någon sekund så visste jag direkt vem min underbara syhemlis var! Jag hade bara EN ENDA rimlig gissning! Jag behövde INTE surfa runt på alla bloggarna - har dreglat runt alldeles för mycket på min syhemlisväns blogg, så jag vet! Jag kan ärligt säga att när jag fick reda på att denna person var med i Give and Get så tänkte jag: "Lyllos den som får henne till hemlisvän". Lyllos mig! :-) Kära, snälla syhemlisvän: TACK!

Mitt färdigsydda:

Var två helt underbara klänningar i brun manchester och Pompeja-tyget i två olika färguppställningar till knodd-tjejerna!!! (Ser ni att mittentygen på de båda klänningarna är tagna på likadana mönsteranpassningar?) Dom ligger och sover nu (knoddarna alltså), men jag lovar att visa livebilder på klänningarna snarast! Klänningarna är så otroligt välsydda och tufft matchande! De är superoriginella och - enligt mig - skriker de min syhemlisvän om dem :-) (Vad tycker ni andra? :-)) De är dessutom inga lättsydda kreationer med flera tyger och mönsterbitar, infodringar mm. De måste ha tagit lång tid att göra! Tack snälla du för att BÅDA tjejerna fick någonting! Kom just på att vi skall på konfirmation på lördag! Då skall tjejerna givetvis ha dessa (bildbevis kommer :-))

Mitt sybehör:

Visade sig dessutom vara 16 stycken!!! Jösses!!!
10 storleklappar - jättekul eftersom jag inte har haft storlekslappar tidigare. Dom flesta var i den storleken tjejerna har (du har verkligen tänkt på allt).
Och så fyra trådrullar- dels i OttoPippis färger svart och rött och dels i grått och turkos! Helt rätta färgval som känns som en tanke!
En "Magic Pen". Som jag antar är en såndär markeringspenna som försvinner på tyget i tvätten. Har aldrig varken använt eller sett någon sådan tidigare, men önskat mig en och inte vetat var man får tag i dem (det vet jag ju förstås fortfarande inte....:-))
En tvillingnål!! Har jag heller aldrig använt förut. Men kan vara superbra att ha (speciellt om covern skulle krångla eller går sönder!)
Tack!

Min meter tyg:

Var två underbara retrotyger som jag redan har idéer till.

Mitt mönster:

Skitfräckt klänningsmönster från typ 60-talet!! Typiskt min syhemlisvän! Passar mig perfekt då det inte är det där superkorta och man kan anpassa ärmar eller ärmlöst samt halslinning!Kommer att prövas!! Promise!!

Min gåva:

En bok om hur man syr gosedjur till barnen! Jag tolkar denna gåva som en liten hint till mitt djur-rättsengagemang!!?:-) Samtidigt jättekul att själv kunna göra något sådant här till barnen! (Den ena knodden har en Rock-hare som snutte just nu). Jag har ingen liknande bok bland mina syböcker så jag blev jätteglad! Som liten själv var jag tokig i mjukdjur, jag struntade i alla bilar, dockor mm och önskade mig bara mjukdjur ett tag... Hoppas mina knoddar blir likadana :-)

Sist och minst, något som smakar:
Blev colaflaskor! Faktiskt fortfarande kvar i sin påse (men inte länge till vill jag lova :-))

Vad skall man säga.....?
TACK!!!

15 kommentarer:

Strömming sa...

Hihi, tror också jag vet vem din hemlis är!!! Så snyggt!!! Förstår att du blev alldeles till dig när du öppnade det här paketet, jag blev nästan alldeles till mig när jag såg ditt inlägg. Vilken toppenhemlis du fick!!

Jag väntar fortfarande på mitt paket, hoppas det kommer imorgon!!

LinSar sa...

Jätte snyggt.Men vem är din sy hemlis då? :) Eller får du inte avslöja det?Verkligen fina klänningar.Förstår om du är nöjd över dit paket.

Cecilia sa...

Vilket paket, förstår att du är glad :))

Y sa...

fantastiska grejjer! pompeja måste vara världens kanske snyggaste tyg!

jejja79 sa...

helt underbar syhemlis, förstår att du blev eld och lågor när du öppnade paketet.... jag tror oxå att jag vet vem syhemlisen är =). underbart..... =)

Jes sa...

Vilket helt fantastiskt sypaket du fick!!!!! Klänningarna är underbara och allt annat du fick väll genomtänkt. JAg tror oxå jag vetv vem din hemlis är :)

[ LiEmEl ] sa...

såååå otroligt fina klänningar o kommer passa dina knoddar perfekt...men vem är din syhemlis då=)??? nyfiken till MAX!! när du säger det säger man säkert men javisst så klart det är. lr?=)
underbara iaf, avis =)

Anonym sa...

Fina grejor! Förstår att du blev glad, här går man ju och väntar på att alla paket ska landa hos sina gåvomottagare så jag förstår om du har väntat otåligt. Jag tror också jag vet vem som är din "givare".

linnzan sa...

Vilka underbara saker du fick. Och vet ni vad!? Jag vet nog också vem din hemlisvän är, tihi. Det bara skriker henne om klänningarna! Nu väntar jag otåligt på mitt paket, hoppas det kommer idag!

á Yeliqa sa...

Ojojoj det var verkligen inget dåligt paket som damp ner hemma hos dig. Vilka UNDERBARA klänningar!!! Blir helt sjuk när jag ser dem, de är ju otroligt fina :)
Det andra var inte tokigt det heller, underbara tyger härliga mönster och gott godis:) Kul också att tillbehören verkligen var genomtänkta :) Inte illa att få en sån julklapp mitt på sommaren :)

OttoPippi sa...

Jag vet! Jag är stum!!!

mustafa sa...

ojojoj, vilket grymt paket! jag tror mig också veta vem avsändaren är.

Kalunji040 sa...

woooow.... vilka fina klänningar. Tappade andan där ett tag. Henne vill jag också ha nästa gång. Gud, ni gör ju mig helt nervös nu. Jag vet inte om jag vågar vara med i nästa omgång...

GOBLIgobli sa...

Hehe, jajjamen, skicka iväg något du sytt och det står en GET och bräker i farstun när man kommer hem! :-D:-D

Iaf, vilket paket du fick! Jag känner mig dock som "no clue" ang. vem det är ifrån... :-o (en liiiten gissning har jag...)

Anonym sa...

SJUKT snygga klänningar! lyllos dig! =D