torsdag 12 juni 2008

Första kjolen

För mig är inget för enkelt att blogga om :-) :-) Detta var ett gammalt linne som jag fick av min värmländska tygängel i helgen. Tyget är jättetunnt och härligt nu i sommar. Det fick bli en ursnabb kjol! Jag har faktsikt inte sytt någon kjol till knoddarna tidigare... Premiärsömnaden gav mersmak! Det går oerhört snabbt att skapa ett sånt här plagg. Och det blir BILLIGT (tänk bara på vad barnkjolar kostar ute i handeln...) Och ReDo bara älskar jag - kul, personligt och miljövänligt!

Material:
Gammalt linne från tygängel. Röd muddväv från Ohlssons.
Mönster:
Inget
Sömnadsbeskrivning:
Sy på mudden :-)
:-(
Givetvis bråkade maskinen genom att ena nålen gick av. Det blev också ett litet hål i det tunna tyget när jag skulle sy fast namnlappen Typiskt!!! Fick laga det för hand och set syns nu inget.
:-)
Nu skall jag iväg och hämta ut mitt tyg som min Upsaliensiske tygängel har varit så oerhört snäll att skicka till mig!!! Skall också handla några trådbackar för att förvara fler tyger i!
Har dessutom snart gjort klart bytet med Svedin. Det ramlar också in lite beställningar... Men jag måste verkligen sy lite fler sommarkläder till ungarna också. Jag har inte tid att jobba!!!

1 kommentar:

Strömming sa...

Smart att sy om linne till kjol! Det är kul att göra om grejor så de går att använda igen, iallfall jag känner mig duktig då! SNYGGT!