fredag 9 maj 2008

Modell Felix

Felixoverallen provades i morse! Jag inser ju att jag i princip, eller vadå i princip, att jag ALDRIG provar mina blivande plagg på barnen innan jag syr dem! Då blir det ju också lite som det blir :-). Nåväl. Overallen var jätteskön och satt hur fint som helst i kroppen. Men den blev ju för lång i benen (undrar fortfarande var våra barn har fått sina korta ben ifrån???????:-) :-)) och i ärmarna. Och eftersom man ändå inte kan växa i ett sånt här plagg i evigheter, pga att grenen "sitter fast" med axelsömmen (om någon förstår vad jag menar??), så har jag bestämt mig för att sprätta och korta dessa. Sen blir den super i ett halvår. Då kan man göra ännu fler Travolta-moves i den :-)


















13 kommentarer:

Mange sa...

Jag VISSTE det! 70-talet satt i kläderna!!! Se hur vår dotter faller in i spänstig discodans så fort velouren kommer på! Underbart!

OttoPippi sa...

Jag veeeet!!Underbart!

Katrin sa...

Tur att de korta benen kompenseras av ett charmigt helhetsintryck. Gäller för dina barn men även för deras föräldrar :o)

Katrin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katrin sa...

Den borttagna kommentaren var en dublett. Jag förstår att du blir nyfiken men jag tyckte det var onödigt att poängtera benen två gånger.

OttoPippi sa...

Allvarligt talat så tror jag faktiskt modellen tom kommer att bli bättre när jag lägger upp benen. Tror nog att modellen kommer att göra sig mycket bättre med raka men breda ben snarare än lite tjafs längst ut... Och det kommer ju nu till viss del att försvinna! Sedan fattar jag inte alla dessa smala handledsöppningar (eller vad det heter! Jag gör för vana att vudga lite där på mina mönster. Tycker det blir mycket snyggare!

Anonym sa...

Första bilden är ju HELT UNDERBAR!! Vilka moves! Jag får också lägga upp nertill (alt. sy på mudd). Men jag vet precis var de korta benen kommer från.. kan inte bli annat med två päron som vi :)

Vindling sa...

Underbar! Så cool när den kom på.

Y sa...

cool overall och underbart putande mage!

á Yeliqa sa...

Åh jag SMÄLTER!!!
Overallen blev ju superfin och ser ut att passa jättebra:) Synd att ben och ärmar blev för långa

[ LiEmEl ] sa...

guuuuud så cool den blev på då, älskar den, vill genast göra en men jag ä lite feg för o ge mej på dragkedja ska ju inet vara svårt alltså men ja fegheten =)
men den blev sååååå fin verkligen!!

Strömming sa...

Vad snygg den blev när den kom på! Med lite kortare ärmar och ben så kommer den sitta sim en smäck!
Ska strax ge mig i kast att klippa ut ett par muddisar i gul velour. Ska bli spännande att se hur det blir, nu är mönstret iallafall utklippt.

OttoPippi sa...

Tack alla! Har inte lagt upp ben och armar ännu, bara sprättat!!

Välkomna Mian och Y!

Y - Jag försökte gå in och hitta dig men kommer inte åt din profil! Hade varit kul å se vad du gör!