måndag 14 april 2008

En "massa" till!

Jag provade gårdagens mössa på en knodd i dag och den passade så jag gjorde en till - till den andra knodden!! Fast dom säger inte "mössa", dom säger "massa". Och "massorna" är jättepopulära!! De skall helst bäras - typ alltid! Ute, till finkläderna, med bara blöjor, vid matbordet, hela natten, i badet... (se tex detta inlägg vid modellandet, av knodd vald röd matchande "massa") Under eftermiddagen började det bli lite småtjafs om den nya "massan" så jag tror det blir bra men en ny liknande till...

För övrigt har jag tränat i kväll. Och övat på kantband med covern... Ujj vad svårt det är tycker jag...

Material:
Smårandig grön/gul singeljersey från Jofotex.

Mönster:
Inspirerat av Villervallas sommarkollektion -07, men gjordes toppigare.

Modell:
Topsy

Maskiner och inställningar:
Tretrådig overlock DF: Mellan N och 1,5, TS:555, SB: 2,5, SL: 2. Handsöm för att fästa infodringen.

:-(
Känner mig nervös inför muddkantbandning på framtida favoritplagg!! Jag kan inte slappna av en minut för då blir det fel. Covern är inte lättmanövrerad heller direkt. Sedan går det bara att sy snabbt med den, eller handveva..., så det blir lätt att allt bara slinter iväg.. Nåväl. Det är väl egentligen ett annat inlägg...

:-)
Heja overlocken!! Me like!!!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilken jättefin mössa! Jag älskar grönt och tyget är underbart.

Tack för titten hos mig :)

Gulligan sa...

Den var också fin!! Håller med Cecilia: tyget är underbart!!

OttoPippi sa...

Ja, tyget är superhärligt!! Jag hade tänkt göra en nattlinnesklänning av det. Men nu är jag inte så säker längre..... :-) (se inlägg ovan)

á Yeliqa sa...

Härliga massor du har gjort till barnen :) Känner så väl igen mig att man måste göra två av allting och helst så de är klar samtidigt :) Men det blir bättre med åren, mina tvillingar är nu 6 och lillebror fyller snart 5 år