tisdag 24 juni 2008

Bara Beställda Byxor

Nu har jag blivit klar med ännu en beställning!!! Ursäkta T att du har fått vänta ett litet tag... Men nu äntligen, PLING!, två par Puff-byxor klara!! Den högra och större byxan känner trogna OttoPippi-läsare igen från två tidigare inlägg. Jag har nämligen gjort två andra byxor i samma ljusblåsvarta tyg och de gillade beställaren! Gillar också tyget, mer och mer faktiskt! Dessutom - ett par små bruna puffar med rosa mudd till. Jag är ju verkligen inte van att sy såhär smått så jag tycker faktiskt själv att de blev jättesöta!!

Material:
Ljusblå/svart randigt tyg från Emmaus. Brun velour från Myrins. Rosa och svart muddväv från Ohlssons.

Mönster:
Eget omarbetat stl 62 och 92.

Modell:
Puff

Maskiner och inställningar:
Overlock. TS: 6655, DF: 1,5, SB: Drygt 2, SL: 2.

Sömnadsbeskrivning:
Sy ytterbensöm. Sy fast benmudd. Innerbensöm. Grensöm. Midjemudd.

???
Jag hoppas innerligt att beställaren blir nöjd och att byxorna skall passa!!!

!!!
Nu skall jag sakta men säkert sätta igång med lite (för mig) experimenterande sömnad!! Saker som jag under en ganska lång tid har velat pröva på: applikationer, jeans, förvaringar, nån duk, en väska med detaljer etc. Sen måste jag också försöka ta tag i några UFO:n förstås. Åsså kanske mina PIF:ar... Listan kan bli lång...

:-)
Efter det att knoddarnas mormor hade läst mitt inlägg från igår blev hon så pannkakssugen att hon var tvungen att sticka ut och köpa mer mjölk :-) :-)

Hur som helst så hade både pannkakorna och muséibesöket varit mycket uppskattade, även om middagssömnen hade blivit lidande vilket knoddarnas ömma moder i eftermiddags och förkväll har fått erfara :-) :-)

4 kommentarer:

Strömming sa...

Brunt och rosa blev jättesnyggt!!! :D

jejja79 sa...

sitter här och tänker för mig själv. "hur hinner hon?". Är du säker på att du inte har några superkrafter som du inte har berättat om? =) Byxorna blev iallafall superfina och en liten fråga.... Hur gör du när du förminskar/förstorar mönster? Jag har ju mitt egna utarbetade pösbyxemönster i stl.86. Men tänk om pojkarna växer? Hade inte tänkt på det =)

Anonym sa...

Jag kan knappt vänta tills jag har byxorna framför mig & får prova dem på småtjejerna =)
Tack än en gång för att du tog dig tid//Titti

OttoPippi sa...

Inga superkrafter. Har nu inte lagt ut ngt på flera dar.....

Vad roligt Titti!!! Hoppas att de kommer att passa nu!!!