torsdag 5 november 2009

Prinsessmössa

Prinsessmössa som gjordes till att matcha min beställares prinsessvantar. Tillhörde även förseningsmösspresenterna. Enkel Topsy-mössa i fyndad Mjuka Tygervelour till mässpris på Syfestivalen i Borås.

Vilket påminner mig om att jag måste sy några velourmössor till mina egna barn.... De har mest tunna mössor hemma... Minns liksom inte senast jag sydde till dem!! Har apropå det fått två nya härliga och speciella beställningar!! En lång men kortärmad snurrklänning i grönt molntyg med rosa muddrullå. Och en långärmad snurrkänning i oreange molntyg med både gul och lila muddrullå. Från mina egna, underbara knoddar..... :-) :-) :-)

Åsså alla mina andra OttoPippibarn!!! Jag blir alltid lika glad över bilder från beställare med deras barn i mina kläder! Denna sötnos har vuxit i sina OttoPippikläder från i våras lite bättre nu! Tack för denna ljuvliga dokumentation!

7 kommentarer:

Strömming sa...

Vilka härliga bilder!Den brunorange mössan ser lite lätt galen ut!

Man kan lätt bli kör i tyger från mjuka tyger. tur att jag har köpstopp i november (fast jag hann beställa tåg innan...) annars skulle jag lätt bli ruinerad. Försöker låta bli alla hemsidor med fina tyger...

OttoPippis modeller sa...

Strömming: Och hur lätt ÄR det?? Hade köpstopp i prinsip hela sommaren, men vad hjälper det när alla tyger är kvar på hösten!!?? Köper ju upp allt nu istället.... :-) :-) :-)

Vindling sa...

Vilka bedårande bilder! Jättesöta! :D Och jag håller med, det är hopplöst svårt att låta bli att handla tyger.

Katrin sa...

Ska bil underbart att se knoddarna i sina fina snurrklänningsbeställningar. Och att se dem överlyckligt "snulla". Kul beställning.

Solveig Lövendahl sa...

Vilken fin sötnos!

Anonym sa...

haha så söt! vill du köpa riktiga kavlitétstyger till bra priser så kolla in www.fjarestadtyger.se

Heimlaga sa...

Väntar med spänning på att få se Knoddarnas beställningar verkställda!