tisdag 14 april 2009

Strömmingklänningar!!


Såhär har mina älskade knoddar sett ut hela påskhelgen! Inte för att jag själv har bevittnat det men knoddpappan har berättat att dessa klänningar har ekiperat döttrarna under tre (!) dygn i sträck! Och mycket riktigt hade de på sig dessa när jag vid ett kärt återförenande och med tårar i ögonen sprang och mötte dem vid tåget igår.

Ser ni vem som gjort dem??? Jo, självklart är det den gode Strömming som redan har betat av sin del av vårt byte - dubbelt upp dessutom! Den ena klänningen kom nämligen som en överraskning då hon inte riktigt kunde motstå tvilling-match-frestelsen TACK!!!!!!! Jag blev så himla glad och överraskad!! Visst är de urläckra?? Denna modell var ett självklart val från min sida i vårt byte eftersom den är så snygg och lite av ett Strömming-signum! En äkta Strömming-klänning! Så kul att ha! Och vilket gott betyg klänningarna fått av knoddsen sen!

Själv har jag ännu inte betat av min del av bytet, men jag kan redan nu avslöja att den kommer att se ut något i stil med den här.

Något annat som värmer i hjärtat och som knoddpappan berättat är att knoddarna under sin påsk-farmor-och-farfar-vistelse i Dalslands enda stad hade komponerat ihop sången "Jag älskar min mamma hela dagen lång" :-) :-) :-) :-)

14 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Ååå fantastiske kjoler.Virkelig nydelige.Herlige farger til de skjønne jentene dine!

lilla hjärtat sa...

Vilka sötnosar i underbara klänningar och en text man kan "dö" för som mamma ; )

Madelene sa...

He he! urgulliga! Och den låten skulle man nog som mamma kunna sätta på repeat :0) antar att den gått på repeat några gånger redan :0)

Errajka sa...

vilka fina klänningar, har tänkt försöka mig på någon sådan modell. (Det är mycket jag har tänkt sy... :) )Tycker de är jättehäftiga. att få en till klänning bara sådär, skoj. Det är skoj när ens barn tycker om det hemsydda, man blir extra glad och stolt. Dina döttrar är superdupergulliga, de är faktiskt ganska lik min yngsta dotter :)

Doris_Assar sa...

Underbara klänningar! Och huuur söta tjejer som helst!! :-)

Palven sa...

Kanonfina =)

Mojebarn sa...

Verkligen härliga klänningar. Och vilka sköna färger. Precis lagom tvillingmatch av tyger och färger, de blir ju ännu sötare :-).

Sången får vilken mamma som helst att smälta.

Strömming sa...

Ojoj, 3 dygn i sträck! Då antar jag att jag fick MVG nästan! Vad roligt! Vilken tur att de fick varsin då så att det inte blev slagsmål! De ser supersöta ut i sina klänningar och dessutom ser det ut som om de kommer kunna ha dem ganska så länge!

Vilken härlig sång de komponerat ihop! Här smälter man om I säger mamamamamamama så ohhhh vad jag skulle smälta om hon sjöng något liknade!

Mange sa...

Fast när vi släpper plattan kommer nog originaltexten gälla:

"Ja esklar min mamma, hela daagen låång!"

od Andulky sa...

Vad fina de var på och vilka söta tjejer!!

Junebacken sa...

Ååhh, det är ju sådant som värmer ett mammahjärta ordentligt.
Klänningarna är verkligen jättefina och så bra de passar i dem dessutom! Dina knoddar är så charmiga!

snork sa...

Åh myyyyskorvar!
Vilken sång!

Solveig Lövendahl sa...

Å vilken sång, jag blir nästan tårögd. Så fin! Och klänningarna med förstås!

Retro Elephant sa...

Wow, en special komponerad låt till dig, sött.

Klänningarna var superfina :)

//Lina