måndag 27 oktober 2008

Give and Get, Omgång 3, Vintermys!

Här kommer mina svar inför omgång tre!!

Vad pysslar du oftast och helst med som hobby och hur?
Jag syr, oftast till barnen (men gärna även till hemmet och till mig själv även om det aldrig blir av. :-)) Jag stickar lite på fusk ibland också... Pysslar gärna med smågrejer i hemmet och målar väggar, möbler, sätter upp vissa hyllor osv..

Hur länge har du pysslat?
Beror på hur man ser det... Till och från hela livet, fast med olika saker. Jag har lätt för att snöa in på saker och ägna mig som en besatt av det för ett tag. Men jag har bara sytt på "allvar"sen april... Vi får se hur länge den besattheten håller i sig :-)

Vilken typ av maskiner syr du på?
Vanlig maskin en urgammal Bernina 801 Sport även kallad "gamla Bettan". En overlock Bernina Bernette 334D samt en coverlock Brother Cover Stitch 2340CV.

Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Långa nålar som inte smälter vid strykning. Dekorationsband. Textillim.

Någon annan hobby eller stort intresse?
Musik, inredning, kläder, politik, djuretik, träning.

Vilket är ditt favoritdjur?
Vår abessinier Preben!

Är du allergisk mot något djur? I så fall vilket?
Nej, tack och lov!

Är du allergisk mot något annat?
Bara acetylsalicylsyra, men det behöver ju inte ni bry er om :-) :-) :-)

Hur bor du? Hus eller lägenhet?
Underbar hyreslägenhet från 1880-talet på 90 kvm med en gigantisk gård!

Behöver du något litet till hemmet? I så fall vad?
Förvaringar av alla slag!

Vilken storlek har du på kläder?
38

Om du har barn? I så fall vilket kön, ålder och klädesstorlekar har de?
Två tvillingtjejer, snart 2,5 år, stl 92!

Favoritfärger och hatfärger?
Favvo - allt färgstarkt. Hat - allt pastelligt, marin-tema.

Vilka material gillar du eller ogillar du?
Som de flesta andra är alla naturmaterial favoriter!

Vilka mönster på tyger gillar du bäst?
Retro, helt klart. Inte för gulligt. Mer åt det kitschiga hållet!

Vilken typ av klädesmodeller är du mest förtjust i?
Till mig själv ganska långa tunikor. Till barnen det mesta!

Retro, vintage, romantiskt eller annat?
Gärna allt i en salig blandning! :-)

Pojk/flick eller unisex?
Både och, men fram för mer uni!!! Mer pojkar i blommigt och tjejer i dödskallar :-)

Nytt eller second hand?
Helst second hand för miljöns skull :-)

Favoritsmak?
Svarar för enkelhetens skull choklad.

Favoritlukt?
Vit musk.

Musiksmak?
Jag är en allätare men har min husgud: David Bowie. Halvalternativ pop överväger i lyssnandet för tillfället.

Favoritböcker?
Just nu: arkeologiska fackböcker, deckare, böcker om barn, sömnadsböcker.

Vad är en mysig vinterdag för dig?
Snöig och solig utflykt i skogen med pulka och varmchoklad!


Vad gillar du för slags julpynt?
Jag tillhör dem som älskar julen. Pyntet skall antingen vara 70-talsretro eller modernt!!

1 kommentar:

adadone sa...

Spännande...hade nog läst av dig ganska bra...dina svar stämde bra med den bild jag hade av dig. Kul.