söndag 25 maj 2008

UNIKA STICKADE KLÄDER!

Till helgen, om en vecka, är det HBT-festival i Göteborg!! Då passar The Market på att ha en marknad med HBT-tema på Järntorget. Grundidén med The Market är att tillgodose ett utrymme där designers, konstnärer och kreativa sinnen kan ställa ut, marknadsföra och saluföra sina produkter och alster. Min mamma, textilkonstnär Katrin Bawah, kommer att ställa ut och sälja delat av sin nya kollektion av stickade klänningar och stickade smycken. Även Kokos Flanell kommer att sälja alster på marknaden. Jag kommer att stå i Katrin Bawah-tältet under söndagen (är tyvärr bortrest på lördag). Har ni vägarna förbi Götet, eller bor i närheten, så titta dit!!

Smakprov på lite av mammas klänningar (dock inte nödvändigtvis de som skall visas till helgen):






:-)
Annars har det varit mors dag i dag!! Det firade vår lilla familj genom att gå ut i solen och äta glass, dansa till ett utomhusliveband och till sist ta en öl (respektive vatten och banan) på en uteservering!! JÄTTEMYSIGT!! När vi sedan kom hem fick JAG gå och lägga mig och ta en sen eftermiddagslur, medan sambon matade ungar, badade dem och lagade mat till oss vuxna! Helt underbart!!!

!!! :-(
Trots att jag har flera halvpåbörjade syprojekt på gång kommer jag nog inte vara så aktiv på bloggen på ett tag. Jag kommer nämligen inte att hinna sy så mycket alls på en hel vecka nu framöver. Styrelsemöten, två födelsedagaskalas, två resor och The Market sätter nog stopp för det.

Ha en fortsatt trevlig mors-dag-kväll alla mammor!!!

5 kommentarer:

LinSar sa...

Du har mail

Strömming sa...

Synd att man inte har vägarna förbi Göteborg i helgen då!

Ibland är det bra med pauser också så att man får längta lite till symaskinen! (man kan ju alltid försöka intala sig det). Ha det så bra!

malin sa...

men vad du har varit flitig!!! Det har ju bara sprutat ut nya fina alster!!!

á Yeliqa sa...

Hälsa LYCKA TILL!!! till din mamma. Hon är verkligen duktig på det hon gör.
Själv har lite väl långt till Göteborg annars hade jag säkert kommit :)

Gulligan sa...

Vilka underbara klänningar din mamma gör, synd att det är lite långt till Göteborg!
Ibland har man annat att göra än sy men vi väntar på dig och dina fina alster!! Ha en bra vecka!!