torsdag 16 september 2010

Skruvaroverall!


Den andra i raden! Förra sommaren fick jag en stamkundsbeställning på en oöm overall att ha ovanpå kläderna. En man till exempel kan ha när man hjälper sin pappa i traktorn. Till denna sommaren hade overallen blivit för liten och det behövdes en ny. Sagt och gjort gjorde jag en ny, i samma slittåliga svartgråa denimtyg, med tryckknappar fram så den blir lätt att ta av och på, fast med turkosa muddar istället för röda.

Jag måste dock ha glömt att plåta den innan den skickades iväg. För när jag för ett litet tag sedan fick hem dessa charmiga livebilder insåg jag att den var obloggad. Och att jag för mitt liv inte kan hitta ett före-foto på den. Fast vad gör det när man kan titta på dessa? Stamkunden i fråga är det alltid så kul att sy till. När jag inte syr skruvaroveraller dit har jag alltid fria händer efter roliga idéer och får så härliga nöjda svar. Tack för det!


Kan inte låta bli att också delge er min spännande vabbvecka i kortversion:
Dag 1:
Konstaterar vabbens ljusa (och roliga) stunder när man får en improviserad 4-års-saga läst för sig: "Då kom flickans mamma och sa ´du har ju löss´. Och flickan blev så glad och kär..."
Dag 2:
Hört innefrån vardagsrummet: "Mamma!! Kom hit med sprit!!"
Dag 3:
Vabbfasa: Att gå in till sussande 4-årsknoddar och upptäcka STORA hårtussar på golvet nedanför sängarna.... Och inse att de lekt frisör med riktiga saxar under natten....

Till sist. Jag antar utmaningen. Förmodligen kommer jag inte att lyckas. Men jag vågar ändå. För jag är inte bara en liten lort....

15 kommentarer:

Hello sa...

Nä, nån liten lort är du sannerligen inte! Jag tänker som du - jag kommer förmodligen inte lyckas slutföra utmaningen precis efter reglerna, men får jag bara nånting gjort till mig själv så är jag nöjd. Och de som undrar varför jag skriver så nedlåtande om självaste OttoPippi får läsa din kommentar på min blogg :)

Ja, 4-årsknoddar... Dom kan dom! Hoppas det gick att få till skapligt. Vad skulle de ha spriten till? undrar man ju också litegrann.

Overallen är ju helskön och bilderna med. För att inte tala om ungen! Kul att få så fina bilder och glada tillrop.

OttoPippi sa...

Hello: Ja, låt mig säga som såhär och uttrycka mig milt. Den ene har en sån där assymetrisk frisyr numera. Och den andre har det uppklippt runt ansiktet.....
Spriten var för övrigt handsprit :-). Som hon ville ha på ett nyupptäckt myggbett. Men det hela blir kul ryckt ur sitt sammanhang :-).

od Andulky sa...

Jättefin overall och vi har haft liknande historier :-)...

Heimlaga sa...

Hm, jag funderade på om allt hängde i hop: löss, sprit och hårklippning, kunde ju haft ett samband...
Riktig jobbaroverall för takläggaren! Eller är det skorstensfejare hon tränar på att bli?

Onomak sa...

Vilken fantastiskt fin overall! Och vilken fantastisk vabbvecka!

Bobo/Rumba de kransen sa...

Å jag kommer ihåg den förra overallen som var underbar. Har det redan gått ett år sedan dess?!

Unknown sa...

Å vilken sötnos i fin overall! Utmaningen låter ju spännande!

Unknown sa...

Å vilken sötnos i fin overall! Utmaningen låter ju spännande!

Katrin sa...

Overallen blev jättefin. Jag blev också lite sugen på utmaningen. Ska fundera lite.

Lilla Gryn sa...

Härlig vecka!! Jag har också vabbat delar av veckan men jag har inga twin4årsknoddar, så här har det inte hänt lika spännande saker.

Lycka till med utmaningen!! Jag vågar inte, utan ska kika mellan fingarna på hur ni andra kastar er ut i det okända.

Jättesnygg skruvaroverall föresten, smart idé!!

Vibeke sa...

Utrolig flott dress!! Og er det ikke gøy når barna får nye og spennende frisyrer;)

Og du - tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min! har jammen savnet dem i ditt fravær. :)

Thea sa...

Vilken praktiskt och snygg utanpåoverall! Och vilka grymt fina foton på ett riktigt charmtroll- det syns ju lång väg!

Härliga anekdoter från en vab-vecka dessutom! :-)

Åsa Tidqvist sa...

kan inte sluta fnissa..."kom hit med sprit"...ja jösses, de hittar på de små liven!
Himla cool overall har du sytt också!

Fangoria sa...

OJoj vilken vecka!! Hehehe...
Superfin overall, kan tänka mig att den är praktisk och smart, sån skulle min lille kille haft...

Strömming sa...

sikken schysst overall!