tisdag 8 juni 2010

Sommarsmock!


Smock är väldans somrigt. Det verkar gå en riktig smockvåg genom sömnadsbloggarna just nu. Inläggen har också haft en himla massa bra smocktips (tack alla). Knoddar i prinsessåldern avgudar ju dessutom smock. Åsså hade jag precis införskaffat smocktråd. Var ju liksom bara tvungen att kasta ihop en klänning åt knoddarna i går (innan jag ikväll skall fortsätta med mina stackars bortprioriterade beställningar, promise...) Mycket knodduppskattat kan jag ju tillägga... Den blommiga velouren är fyndad second hand, typ 4 meter för 70 spänn :-).

Annars är livet lite motigt just nu. Jag fick reda på i går att jag inte antagits till min drömutbildning i höst. Det betyder att jag är förpassad till visstidsanställningar inom min svajiga bransch minst ett år till.... Suck... Trist... Blä....

23 kommentarer:

Majtjho sa...

Läckert tyg till en finfin modell. Förstår att tösen på bilden blev nöjd. Trist med din utbilning.

Katrin sa...

Jag vet inte vad som är sötast modellen eller klänningen. Jo, det vet jag förstås men klänninbgen är fin den med. Suck - utbildningen.

Singh sa...

Åhh, vilken härlig klänning på en söt tös!

Benglan sa...

Vilken fin klänning! Det funkar alltså på velour också!
Håller också på med en till här. Blir både smock OCH volanger denna gång...

Vad trist med utbildningen. Vad var det för ngn utbildning? Antar att det är att söka på och inte ge upp? Har en kompis som sökte i fem år innan han kom in på sin drömutbildning. Låter kanske inte så uppmuntrande, men han kom in tillslut :)

Vibeke sa...

Utrolig flott kjole i utrolig kult stoff på utrolig søt modell:)

Doris_Assar sa...

Trist med utbildningen/jobbet.. men GRYM klänning, både modell och tyg!! Vill också testa!!

JuMel sa...

Söt klänning och söt tjej! Visst är det härligt med smock?! Jag fick iaf mersmak:) Trist med utbildningen:(

Thea sa...

Vilken jättefin klänning. Jag blev också jättesugen på att testa smock! Måste kika nära på axelbanden bara... Vad stora de har blivit, dina tjejisar!

Kool Inka sa...

Vilken söt klänning. Hade aldrig funderat över att smocka velour. Måste provas!

OttoPippi sa...

Allting går att smocka till!! :-) :-)

Strömming sa...

Fint smockat! Blir så impad av alla som får till det så här fint!! Underbart söt knodd också! De har vuxit sedan sist!

KRAM

Heimlaga sa...

Såg en amerikansk blogg där de smockat frottébadlakan till strandklänning, så du har nog rätt i att allt går att smocka till!
Synd på drömutbildningen.

Jo sa...

Ljuvlig klänning och supersöt modell! Smock, ja, det hade man när man var liten. Känns riktigt somrigt!

Vad tråkigt med utbildningen! :( Jag hoppas att du kan söka igen till våren, ibland är det ju mindre tryck då?

Helena sa...

Visst är det kul att smocka;)?! Klänningen blev ju jättefin och din lilla modell ser ju väldigt nöjd ut...lite sådär andaktsfull-titta-på-mig-vad-jag-är-fin-liksom!

h/saltaste bönan sa...

Har velat smocka i evigheter, men kommer mig aldrig för. En alldeles för lång to-do-lista är min största fiende. Och alla oanvändarvänliga jobbsökarsajter för arbetsgivare vill att man registrerar sitt cv. De stjäl min sytid... Attans med drömutbildningen, men du har iallafall ljuvliga knoddar som klär i smock som tröst.

Strumpetossa sa...

Superfin klänning på en supersöt modell!!

Kul att de gillade kjolarna och trist att ni inte hittade till oss på marknaden, hade vart kul att ses. ;)

Trist med utbildningen! Fick själv samma besked för ett tag sedan men har en utbildning till jag väntar svar på...

SiriR sa...

Jepp, smock er gøy!
Syns det blir så søte kjoler når man syr smock øverst, og denne var jo bare lekker!

Fröken Fräken sa...

Usch vad trist med utbildningen. Vet hur det är att hatta mellan olika visstidsanställningar. Det är påfrestande att aldrig få landa riktigt. Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt iaf!

Snygg klännning också!!

Hello sa...

Vilken underbart go´ tjej i härlig klänning!

Trist med utbildningen! Önskar dig det bästa!

Ingrid sa...

söt gullunge i underbar klänning!ååååååh, jag vill också smocka!! har fått en roligt beställning som innebär att jag måste ge mig på det = skraj!

tråkigt att det inte blev som du tänkt dig. hoppas det löser sig ändå!

KRAM!!

MinaMirakel sa...

jättefin klänning!/Åsa

jejja79 sa...

smock we like =) Supersöt och att tyget är fyndat gör ju det hela ännu bättre. kram

Unknown sa...

Hur himla fin som helst!!!