måndag 2 november 2009

Vantar och mössor für alle!

Som ni kanske börjar märka denna höst har mina beställningar bestått av vantar, vantar, vantar, vantar och vantar. Åsså lite mössor. Eller så har ni inte det, men lär göra det. För fler vantar och mössor kommer.... :-) Ett väldigt roligt set att göra detta! Tyckte om det på något sätt! Kombon... Landskapsmössa med oreange fleecefoder och fleecefodrade landskapsvantar med oreange mudd. Till landskapstyget är oreange den snyggaste accentfärgen. Lätt!

Min numera ibland trogna vana är att ge er nåt litet extra udda, inte så syrelaterat, i inläggen. Och denna gång får ni en bild på Gud:
Citat är ju också kul och bra och kan levereras i det oändliga. Detta är hört av knoddmormor, tjuvlyssnandes på två treåriga tvillingknoddar i självbyggd koja under bordet:
"-Bäbis (dockan) fyller år. Hon är jättegammal!"
"-Hur många år fyller hon?"
"-Ett år."
"-Fyller hon i maj eller på fredag?"

9 kommentarer:

Hello sa...

:D

Heimlaga sa...

Hi,hi!

Vindling sa...

Treåringar är underbara. :D

SiriR sa...

Herlig sitat!
Og søte votter og lue:)

Palven sa...

Barn är härliga!
:o)Man kan inte annat än skratta.

Åsa Tidqvist sa...

underbart möss o vant-set och underbara 3-åringar!

MinaMirakel sa...

Har en 2 1/2 åring här hemma som är helt betagen i månen, kan sitta och tilla på den i evigheter!
Fint möss och vant set!/Åsa

Strömming sa...

Tjusiga vantar och mössa! och TACK för den mössa och vantar som ramlade ner i hos oss idag! De är UNDERBARA! I gillade dem skarpt, så mycket att hon blev skitarg när hon inte fick bada med vantarna på!

Och återigen härligt citat! Längtar lite tills man får höra något sånt själv!

Maria Lundin sa...

Hej!
Jag är enormt sugen på att sy en sådan fin mössa/luva till mitt kommande syskonbarn. Vet du var man kan få tag på liknande mönster? Det är fint när de "smiter åt" lite kring huvudet tycker jag!
Jag är inne på din blogg titt som tätt förresten. Jättefina kläder!