söndag 22 mars 2009

Somliga tyger...

...är mer populära än andra! Dessa tyger hör till den sortens. Själv älskar jag dem och det verkar mina beställare också göra! Får jag välja (som jag fick i det här fallet) blir det oftast gul som brytfärg till just dessa tyger. De är ursprungligen ett påslakan vars ena sida har den ena färgkombinationen och den andra sidan ett negativ av den förra. Läckert att kunna kombinera tex så här. Jag har sett på någon av de andra sybloggarna att tyget även finns i oreange!!! Det hade varit en DRÖM!

Modellen är ny. Jag har utgått från ett mönster i Kreativa kvinnor (eftersom jag ännu inte skaffat mig Welinders tydligen jättebraiga singoallamönster) och gjort om det en hel del samt gjort det i storlek (92cl). Att ha lite längre muddar i ärmsluten är beställarens idé. Och det roliga var att en annan beställare som var hemma hos mig går och kollade in tyger tyckte om lösningen så mycket att hon ville ha en likadan. Så nu skall jag omarbeta mönstret till en 98 också.

Material:
Som sagt, se ovan, och det kom till mig som tygbetalning!

Mönster:
Omarbetat eget.

Modell:
Baby Grace

Ändamål:
Till en liten N (tror jag i alla fall)!

???
Jag har en fråga till er som visar era tyger via flickr! Det verkar som om det har börjat raderas tygbilder på min!! Är det för att tygerna överstiger 200?? Vad sjutton kan jag göra åt det???

33 kommentarer:

Vindling sa...

Kanonsnyggt! Underbart! Jag älskar grönt. Och gult. Det kan inte bli bättre.

od Andulky sa...

Superfin!!

Lallis/Helene sa...

Tyget är underbart och klänning du gjort likaså!

Syserine sa...

Roligt med långa muddar. Hur blir det på? Färgkombon är kanon.

Sandra sa...

Superfin klänning!

kaoz sa...

Åååå, så vårlig og fin!!!!Lekker!

Anna-Snoddas sa...

Helt underbar! :)

Retro Elephant sa...

mmm...vårkänslor!

//Lina

Anonym sa...

vilken finfin klänning! och härliga glada färger =)

mustafa sa...

kan inte hjälpa dig med flickr men däremot berömma dig för klänningen!

Strömming sa...

Tjusig klänning!

Kan inte heller hjälpa dig med flickr, tyvärr. Tråkigt om bilder ska försvinna på det viset :(

sygryn sa...

Klänningen är underbar! Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med bilderna.

krajamaria sa...

Jättefin klänning du sytt!

Heilt spesiell sa...

Forstår godt at disse stoffene er populære for det er bare helt utrolig lekkert!!Nydelig og flott fasong.

KATTCHING sa...

härliga tyger! min kusin hade tapter som såg ut sådär när vi va små. gröna med vita blommor! sjukt fina! tänk om man ändå hade en sån fondvägg idag! ;)
för övrigt, tack för jacktipset, sygryn var en riktig hjälte och meddelade att hon kunde dela med sig av sitt mönster! underbart! :)
/hanna

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag förstår att det är ett favorittyg.

ellan sa...

Så söt!

Mannagryn sa...

Läcker! Vad gäller flickr är det nog bara att uppgradera till pro account

Gulligan sa...

underbar!!!

Lotta Sultan sa...

den mest våriga klänningen! jättefin!

Madelene sa...

Superfin!

Madelene sa...

En fråga? Har du kantband av mudd eller av bomull i halsen och nedtill? Blev väldigt sugen på att försöka mig på en likadan, men använder man mudd som kantband kanske det blir väldigt töjt efter ett tag?

Reena sa...

Fin :) Såg att dina vantar var med i senaste numret av Föräldrar & Barn också :)

Madelene sa...

Misstänkte nästan de :0) Tack för svar!

rino sa...

vad fin!
ja gult passar till det mesta:-)

har helt missat dig på flickr, måste kolla!

BRUNo.RANGE sa...

Verkligen härlig färgkombination, har samma tyg... kanske skulle klippa till lite?!

Hello sa...

Oh, så fin! Härligt vårig i vinterslasket som kom tillbaka!

Naíma´s sa...

Jättefin tygkombo!! Perfekt med gula muddar :)

Hade samma problem med flickr, så jag fick uppgradera till pro account.

á Yeliqa sa...

Supersnyggt!!!

Gekko sa...

Härligt!
Kan du inte låna Welinder på biblioteket då? Här kommer jag med mina bra förslag...

Nu har jag letat långt bakåt i din blogg men hittar inget om det (har inte läst kommentarerna n zxoch inte lusläst texterna). Så då måste jag fråga: du vet väl om att du är med i Föräldrar och Barn????? Dina vantar finns på bild med en länk. Om du inte har sett det så får du gärna maila mig så scannar jag det för dig! Jättekul ju!!!!! :-)

Gekko sa...

Hoppas du inte tycker jag lägger mig i! Kanske väldigt osannolikt att du inte redan visste om det men jag kände att det vore synd att chansa!
Kram

Skaparstigen sa...

Väldans söt. jag gillar också tyget!

Photo by emma sa...

vilken söt sommarklänning